Operations Manager M/V 32 uur

Harteraad, het expertisecentrum voor het leven met hart- en vaataandoeningen in Nederland, heeft een vacature voor een operations manager. Harteraad bevindt zich in een transitiefase, waarin de operations manager een belangrijke rol krijgt. De manager is er voor verantwoordelijk dat met de inzet van de medewerkers, processen en middelen de best mogelijke resultaten worden bereikt.

Voor Harteraad zijn ruim 20 beroepskrachten en honderden vrijwilligers actief. Tienduizenden mensen zijn aan Harteraad verbonden op een manier die bij hen past. Om aan de groeiende vraag van mensen en stakeholders tegemoet te kunnen komen, wordt de digitale dienstverlening verbeterd waarbij koppeling met de persoonlijke dienstverlening van groot belang is.

Op de volgende terreinen ben je actief:

  • Coördinatie en supervisie
    Je bent verantwoordelijk voor een optimale ondersteuning van de primaire processen en het soepel functioneren van  de verschillende organisatie onderdelen
  • Data/gegevens: kwaliteit en beveiliging
    Je hebt het overzicht van verschillende datastromen en gegevensbronnen, analyseert deze en doet concrete voorstellen voor optimalisatie en verbetering van de uitkomst, de kwaliteit van gegevens en de beveiliging er van. In deze functie word je tevens benoemd tot functionaris gegevensbescherming in het kader van de AVG
  • Processen: lean en agile
    Je neemt het voortouw in procesmodellering en -optimalisatie. Je stuurt, evalueert en verbetert de interne bedrijfsprocessen. In samenspraak met de controller ben jij de bewaker van onze PDCA cyclus.
  • Human resources: beleid en uitvoering
    Je bent voor directie, managers en medewerkers de vraagbaak voor alle HR zaken. Daarnaast voer je het HR beleid uit. Je bewaakt de inzet (verdeeld over programma’s, projecten en activiteiten) van de medewerkers in de interne bedrijfsvoering en je bent verantwoordelijk voor alle voorkomende HR-zaken.
  • Communicatie
    Als manager operations ben je verantwoordelijk voor het monitoren, managen en verbeteren van systemen zoals de nieuwe mijn-omgeving (platform en technologie) en het daaraan gekoppelde CRM systeem. Bij Harteraad vindt versnelling op data- en gegevensverzameling plaats. Daarop worden systemen en processen aangepast.
  • Klantenservice
    Je bent verantwoordelijk voor de on- en offline klantenservice.
  • Leveranciers en inkoop
    Je treedt op als eerste aanspreekpunt voor belangrijke leveranciers van diensten en producten en bewaakt de uitvoering van de overeenkomst. Je bent beheerder van onze leveringscontracten zowel inbound als outbound.

Jouw functie valt rechtstreeks onder de directeur. Je draagt bij aan de ontwikkeling van strategische plannen vanuit operationeel perspectief en implementeert deze binnen de organisatie. Daarin werk je nauw samen met de managers. Je werkt in verschillende projectteams en stuurt zelf een klein team van mensen aan.

Over jou

  • Beschikbaar voor 30 tot 32 uur per week, bij voorkeur verdeeld over 5 dagen
  • Moet positief bijdragen aan ingezette koers
  • Minimaal HBO werk/denk niveau
  • Relevante werkervaring in een multifunctionele rol
  • Aantoonbare kennis of ervaring met data- en gegevensverwerking
  • Affiniteit met automatiseringsprocessen
  • Kennis en ervaring in het (her)ontwerpen van interne bedrijfsprocessen
  • Kennis van en ervaring met lean management
  • Analytisch en organisatorisch sterk
  • Ondernemend
  • Aantoonbare affiniteit met de doelgroep van Harteraad

Wat wij bieden:

Werken voor Harteraad is werken voor een organisatie die ertoe doet. Bij Harteraad vind je een inspirerende werkomgeving en een prettige werksfeer. Met jouw inzet kun je het verschil maken in het leven van heel veel mensen, samen met de Hartstichting, gedreven professionals, honderden vrijwilligers en in direct contact met de doelgroep.

Een aanstelling voor een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

Het salaris ligt tussen € 3.912 en € 5.750 bruto per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur). De inschaling is afhankelijk van relevante werkervaring en gaat in overleg.

Algemene informatie over onze organisatie en activiteiten kun je vinden op de website www.harteraad.nl Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Anke Vervoord, directeur via anke.vervoord@harteraad.nl

Schriftelijke reacties, motivatie en CV kun je tot en met 27 maart, uitsluitend per e-mail, richten aan: vacature@harteraad.nl o.v.v. vacature operations manager.

De gesprekken worden gehouden op 1 en 2 april 2020 en zullen plaatsvinden via videobellen.