• Home
  • Vacature: content manager (24-28 uur)

Vacature: content manager (24-28 uur)

Heb je een commerciële blik en een passie voor content? Bekijk je alles vanuit zowel organisatie doelen als uit het perspectief van de gebruiker? Ga dan als content manager aan de slag bij Harteraad! In deze veelzijdige rol ben je vanuit een resultaatgerichte aanpak bezig met het opzetten, beheren en optimaliseren van de website, content en campagnes. Je werkt nauw samen met onze online marketeer en onze merkstrateeg. Daarnaast met diverse externe bureaus.

Wat ga je doen?
Harteraad zet volop in op digitalisatie, om zo meer mensen met hart- en vaataandoeningen te bereiken hierdoor kent jouw werk als content manager veel uitdagingen. Jij bent dan ook hét aanspreekpunt binnen de organisatie ten aanzien van de digitale content. Door jouw brede kennis weet je als geen ander een marketingcampagne in te zetten en het maximale uit de social mediastrategie te halen. Hierbij ben jij natuurlijk ook verantwoordelijk voor de tone of voice die op alle kanalen toegepast wordt.
De perfecte contentstrategie bedenken en in de praktijk brengen? Jij draait je hand er als datagedreven content manager niet voor om en baseert deze ook nog eens op de patiënt journey. Van het gestructureerd inzetten van data volgens de content kalender, het optimaliseren van landingspagina’s aan de hand van SEO tools en het creëren van content voor de verschillende online kanalen, zoals de nieuwsbrief en het Harteraad platform. Jij zet de juiste content in om zo het merk Harteraad uit te bouwen en mensen aan Harteraad te binden.

Over Harteraad
Harteraad verbindt, versterkt en vertegenwoordigt mensen met een hart- en vaataandoening. In Nederland zijn dat 1,5 miljoen mensen. Alles wat wij doen komt voort uit wat zij ons vertellen. Waar ze last van hebben én wat hen helpt. In ons werk staan de belangen van de patiënt en de naasten voorop: een zo’n goed mogelijk leven kunnen leiden met een hart- of vaataandoening. Harteraad staat op verschillende manieren in continue verbinding met een snel groeiende achterban van al bijna 50.000 mensen. De ervaringen en behoeftes van de achterban zetten we om in activiteiten, (samenwerkings)projecten, onderzoek, publicaties, advies en beleidsbeïnvloeding en informatie. 

Zo geven we actuele informatie via onze website, kunnen mensen met elkaar praten over hun ervaring in onze communies, ontwikkelen we content op maat voor ons platform. Organiseren we webinars en brengen we een magazine uit en versturen we nieuwsbrieven met de meest actuele informatie en inzichten. 

We werken nauw samen met onze partner de Hartstichting in projecten om versnelling aan te brengen in de verbetering van de kwaliteit van zorg en leven voor mensen met een hart- en vaatdoening. Als content manager kan je daar ook aan bijdragen!

Wat breng je mee?
Jij kunt niet wachten om jouw kennis op het gebied van SEO, mediacontent en marketingcampagnes in de praktijk te brengen voor 1,5 miljoen mensen in Nederland met een hart- en vaataandoening. Zowel op strategisch als op operationeel vlak draag jij bij aan het opzetten en uitrollen van de content strategie. En laat dat nu precies zijn waar jouw hart als ervaren Content Manager sneller van gaat kloppen. Als geen ander weet je hoe je creatieve content bedenkt die aansluit bij de doelgroep. Verder breng je ook nog mee:


– Hbo werk- en denkniveau;
– minimaal vier jaar ervaring in de content management;
– een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Je hebt: 
– je hebt een commerciële blik
– je hebt affiniteit met de zorg en onze doelgroep
– je hebt minimaal 5 jaar ervaring
– je vindt het leuk een strategie uit te voeren tot in de kleinste details.
– je hebt sterke communicatieve en contactuele vaardigheden
– je kan vorm niet los zien van inhoud en andersom 
– je bent handig met online tools. Ken je een tool nog niet? Dan leer je het snel. 

Wat ga je doen?
– je draagt met content bij aan organisatie doelstelling
– ontwikkelen, beheren en optimaliseren van de content voor online en offline kanalen
– beheren en actualiseren van de website met cms WordPress
– optimaliseren van de website op basis van data en gebruikservaring i.s.m. extern bureau
– SEO en conversie optimalisatie
– ontwikkelen van email campagnes voor onze verschillende doelgroepen
– analyseren van social media gebruik voor conversie optimalisatie
– ontwikkelen van het Harteraad magazine i.s.m. extern bureau

Wat wij bieden:
Bij Harteraad vind je een inspirerende werkomgeving en een prettige werksfeer. Deze functie geeft je de mogelijkheid om je in te zetten voor een maatschappelijk doel, samen met professionals en ervaringsdeskundigen en in het hart van de doelgroep. 

Een aanstelling voor de duur van een jaar en voor 24-28 uur per week in een hybride werken vorm, deels thuis en deels op kantoor. Na het jaarcontract is er een mogelijkheid tot verlenging. Het startsalaris ligt tussen € 3.259,- en € 3.753,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (40 uur).

Algemene informatie over onze organisatie en activiteiten kun je vinden op de website www.harteraad.nl. Voor meer informatie en vragen over deze functie kan je contact opnemen met Nancy van Olffen via nancy.vanolffen@harteraad.nl.

Schriftelijke reacties, motivatie en CV, zien we graag voor 4 november a.s. per e-mail tegemoet via: vacature@harteraad.nl o.v.v. vacature Content Manager. De eerste gesprekken worden gehouden op 11 november a.s.